پنهان کردن مقاصد

یا او


قانون ۲



مقاصد خود را پنهان کنید.



با مخفی نگه داشتن نیاتی که در پشت اعمالتان نهفته است، دیگران را در تاریکی و ابهام قرار دهید. اگر آنهابه مقاصد شما پی نبرند، نمی توانند خود را برای رویارویی آماده کنند. سرنخ به دستشان ندهید؛ بلکه آنها را به بیراهه بکشانید و در ابهام قرارشان دهید؛ زیرا اگر پی به نیات شما ببرند،‌دیگر خیلی دیر شده است.




کلیدهای قدرت



بسیاری از افراد مانند کتاب های باز شده هستند:‌آنچه را احساس می کنند بر زبان می آورند، در هر فرصتی عقاید خود را بروز می دهند و به طور مداوم نقشه هایی که در سر دارند بیان می کنند. به خاطر داشته باشیم بسیاری عقیده دارند که با صداقت می توان قلب ها را به خود جلب کرد و طبیعت خوب خود را نشان داد. آنها خود را فریب می دهند. صداقت،‌ابزاری نا برنده است، و به عوض بریدن،‌آسیب می رساند. احتمال ناراحت شدن دیگران از صداقت شما وجود دارد. بهتر است کلمات خود را حساب شده به کار ببرید. چیزی را به دیگران بگویید که دوست دارند بشنوند. مهم تر اینکه با گفتن نیاتتان،‌خود را به صورتی قابل پیش بینی و شناخته شده درمی آورید که دیگر ممکن نیست از شما حساب ببرند،‌بترسند،‌یا به شما احترام بگذارند.

این حقیقت را از طبیعت انسان بدانیم:‌غریزه ما حکم می کند که به ظاهر اعتماد کنیم. نمی توانیم در مورد واقعی بودن آنچه می بینیم و می شنویم،‌تردید کنیم. این امر،‌پنهان کردن مقاصد را نسبتاْ ساده می کند. چیزی را به عنوان تمایل و هدف مورد نظر خود، جلوی چشم مردم بگیرید؛ آنها ظاهر امر را چون واقعیت خواهند پذیرفت.

یک وسیله قدرتمند که دیگران را از پی بردن به اهداف شما باز می دارد، ‌صمیمیت کاذب است. مردم به سادگی صمیمیت را با صداقت اشتباه می گیرند. این مسئله قابل تاملیست.

ساده ترین روش غبار آلوده کردن صحنه است تا بهتر بتوانید مقاصد خود را پنهان کنید. ساده ترین روش غبار آلوده کردن صحنه،‌استفاده از حالات چهره است. در پشت ظاهری معقول و نا خواندنی، هر نقشه ای را بدون آنکه کشف شود می توان پنهان کرد. به قول یکی از دوستان که راجع به یه نفر صحبت میکردن،‌میگفتن:‌ فلانی هیچ وقت هیچ عکس العملی تو صورتش نداره،‌چون لزومی نداره.




دورنما و تجسم


گوسفند هرگز دزدی نمی کند و هرگز فریب نمی دهد. یک گوسفند به طرزی باشکوه گنگ و رام است. روباهی که پوست گوسفند بر تن کرده باشد، می تواند خود را به آشیانه مرغها برساند.



                                                                              «یا هو»

آغاز راهی بی پایان

«یا او»



از زمانی که در خاطرمان می آید بحث بر سر قدرت بوده و این اطمینان را به شما می دهم تا زمانی که ابنا بشر حیات دارد نیز این بحث پابرجا باقی خواهد ماند. دوستانی که مختصر آشنایی با این حقیر دارند شاید اینجانب را لایق بحث در این باره ندانند چرا که از کوزه همان برون تراود که در اوست اما این را مبنی بر جسارت بگذارید. مسایلی که در این وبلاگ بیان میگردد بعضاْ تجربیات اینجانب بوده و نیز بخشی از آن از منابع دیگر اتخاذ گردیده است. آنچه پیشاپیش به نظر میرسد بحث در قسمت نظرات پیرامون این مبحث گرم است. باشد که چراغ راه جویندگانش شود.


                                                                                                   اقل العباد



قانون ۱


به دوستانت بیش از حد اعتماد مکن؛ استفاده از دشمنان را بیاموز.



مراقب دوستان باش. ممکن است خیلی زود به تو خیانت کنند؛ زیرا حسادت آنها زودتر برانگیخته می شود. همچنین آنها فسادپذیرترند. اما اگر به یکی از دشمنان قبلی خود چیزی بدهی، وفادارتر از یک دوست خواهد شد؛ زیر سعی در جبران میکند. در حقیقت باید از دوستان خود بیشتر بترسی تا از دشمنان. به قول یکی از دوستان،‌یه دوست اگه خیلی در کارش پیشرفت کنه میتونه یه دوست خوب باقی بمونه، اما یک دشمن قابلیت تبدیل شدن به یک دوست رو داره.



                                                                              «یا هو»