برجسته نباش.

یا او

 

قانون 4

 

هرگز برجسته تر از مافوق خود نباش.

 

همیشه به افراد بالاتر از خودت اجازه بده خود را مافوق و راحت احساس کنند. اگر می خواهی برای آنها خوشایند باشی، هرگز سعی نکن توانایی هایت را به رخ آنها بکشی. در غیر این صورت، نتیجه معکوس خواهی گرفت و در آنها ترس و نا امنی ایجاد خواهی کرد. افراد مافوق خود را برتر از خودت جلوه بده تا به اوج قدرت برسی.

 

 

کلیدهای قدرت

 

هرکسی به طریقی احساس نا امنی می کند. هنگامی که خود را در جهان مطرح می کنید و توانایی های خود را بروز می دهید، معمولاً همه نوع خشم، حسادت و دیگر مظاهر نا امنی دیگران را متوجه خود می کنید. این امری غیر منتظره نیست. البته شما نمی توانید همه عمر نگران نا توانی های دیگران باشید؛ اما در هر صورت باید با افراد بالاتر از خود رفتاری متفاوت داشته باشید. آنجا که صحبت قدرت در میان است، اگر خود را برجسته تر از مافوق خود نشان دهید، بدترین اشتباه را مرتکب شده اید.

تصور اینکه از زمان لویی چهاردهم و مدیسی ها همه چیز تغییر کرده، احمقانه است. افرادی که موقعیت برتری کسب کرده اند، مانند شاهان و ملکه ها هستند. آنها مایلند خود را در موقعیتی که هستند، ایمن احساس کنند، و همینطور خود را باهوش تر، عاقل تر و حتی زیباتر از اطرافیان بدانند. اشتباه است اگر تصور کنید که با نمایش توانایی های خود می توانید نظر مافوق را به خود جلب کنید. ممکن است ابتدا او را تحت تاثیر قرار دهید؛ اما در اولین فرصت فردی کم هوش تر، کم تجربه تر و کم خطرتر را جایگزین شما خواهد کرد.

این قانون خود شامل دو قاعده دیگر است که درک آنها اهمیت دارد:

1-      برای اینکه برجسته تر از مافوق خود جلوه کنید، فقط خودتان باشید. برخی از افراد مافوق، از دیگران خیلی میترسند؛ خیلی زیاد. فقط کافیست که زیبا و خوش تیپ باشید تا برجسته تر از او جلوه کنید. در چنین حالتی، یا از چنین شخصی اجتناب کنید، یا هنگامی که با او هستید، خود را در سایه قرار دهید و توانایی های خود را آشکار نکنید.

2-      هرگز تصور نکنید به این علت که مافوق دوستتان دارد، می توانید هر کاری دوست دارید، انجام دهید. کتاب های بی شماری در مورد افرادی که به علت استفاده از موقعیت سقوط کرده اند، نوشته شده است. اینها افرادی بودند که به خودشان جرات دادند برجسته تر باشند.

با شناخت خطرات برجسته تر از مافوق جلوه کردن می توانید از این قانون به نفع خود استفاده کنید. باید تملق مافوق خود را بگویید و او را برجسته تر جلوه دهید. این بسیار موثر است؛ اما محدودیت هایی دارد؛ گاهی این عمل بسیار مستقیم و آشکار است، و به چشم سایر همکاران بد می آید. تملق زیرکانه قدرتمند تر است. مثلاً اگر باهوش تر از مافوق خود هستید، عکس آن را نشان دهید. نشان دهید که به هوش و خرد او احتیاج دارید. مانند یک فرد خام و بی تجربه عمل کنید. اشتباهات بی ضرری مرتکب شوید که در بلند مدت صدمه ای به شما نرساند. اما این فرصت ها را ایجاد کنید که از مافوق خود کمک بگیرید. مافوق، عاشق چنین درخواست هایی ست. ما فوقی که نتواند به درخواست شما پاسخ دهد و به شما کمک کند، کینه و نفرت خود را نثار شما خواهد کرد.

اگر افکار شما خلاق تر از افکار مافوقتان است، آنها را برایش شرح دهید و وانمود کنید که ایده خود را از افکار او کسب کرده اید.

اگر پنهان کردن توانایی هایتان می تواند راهی برای دستیابی به قدرت باشد، چه اشکالی دارد این کار را بکنید؟ اگر اجازه دهید دیگران برجسته تر از شما جلوه کنند، به عوض آنکه قربای ناامنی های آنها شوید، می توانید کنترل آنها را در دست گیرید. اینها روزی بدست می آید که تصمیم بگیرید موقعیت پایین خود را ترک کنید و به مقام بالاتری برسید. اگر بتوانید کاری کنید که مافوقتان در چشم دیگران بدرخشد، درِ نعمت به رویتان گشوده می شود و بلافاصله ترقی می کنید. یادمان باشد برتری رعیت نسبت به شاه نه تنها ابلهانه، بلکه مرگبار است.

 

 

دورنما و تجسم

 

ستارگان آسمان. آنها گاهی از خورشید بسیار بزرگتر و درخشان ترند، اما هرگز با خورشید و به اندازه او ظاهر نمی شوند.

 

 

«یا هو»

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:55 ق.ظ

چشم!!!
:)

دست شما درد نکنه!!!
:)

ونوس جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:20 ب.ظ http://sadaf555.blogsky.com

سلام / متن پر باری بود / خوشحال شدم که به وبلاگم امدین/
موفقیت های بزرگ را برایتان ارزو می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد